Als je gelooft

Maak het geloof inclusiever.

Dat was de opdracht van de EO. Een redelijk unieke uitdaging voor een creatief. Hoe gaan we vanĀ  ‘Leef je geloof!’ naar een geloof dat voor iedereen is, dat je mag belijden zoals jij wil?

 

Als je gelooft

We maakten van ‘het geloof’ iets van iedereen, in plaats van iets van het individu. We geloven allemaal wel ergens in, in familie, de liefde, vriendelijk of rechtvaardig zijn. En dat universele geloof verenigt ons als mensheid. En in plaats van te polariseren door onze verschillen, komen we samen door elkaar te vinden in onze overeenkomsten. We ontwikkelden een merkidentiteit passend bij de nieuwe regel en Holland Centraal maakte een prachtige doorvertaling hiervan naar het motion design concept online en op de beeldbuis.

Het gesprek

Deze regel biedt openheid tot een gesprek, tussen gelovigen, andersgelovigen, kind en opa, vriend en vijand. Daarom stond in onze daaropvolgende campagne ‘het gesprek’ centraal, met de presentatoren van de EO als initiators. Je kon thuis het gesprek aangaan via de GoogleHome met Thijs van den Brink als gespreksleider of zelf aan de slag met het pakket gesprekskaarten van de EO. We vertaalden de campagne ook door naar Out of Home, online en social.